یکشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۸۴

اصلا چه اهمیتی داره که بوی عید نیاد؟چه اهمیتی داره که اصلا یه درخت هم شکوفه نزده باشه؟ چه اهمیتی داره که اصلا سفره ای در کار نباشه؟ چه اهمیتی داره که موقع تحویل سال کسی نباشه که کنارت بشینه و با همدیگه منتظر تحویل سال نو بشین؟ چه اهمیتی داره که دلت برای همه تنگ شده باشه و هیشکی هم پیشت نباشه؟ چه اهمیتی داره که حتی نتونی بگی چته؟!؛
در عوض میتونی خاطرات خوبتو به یاد بیاری.. با خدای خودت خلوت کنی.. .. تک تک سین های هفت سینو تو دلت بچینی .. میتونی خدا رو شکر کنی بخاطر تموم چیزایی که الان داری و میتونستی که نداشته باشی ؛ میتونی لااقل از چیزایی که داری لذت ببری
خدا رو شکر وقتی که هیشکی نیست لااقل خدا هستش

۴ نظر:

ناشناس گفت...

تا حالا اینجوری نظر نداده بودم ... یک کم برام عجیبه ... منظورم برای ما بلوگفایی ها ست ...مهم نیست ... ممنون که بهم سر زدی ... وبت را هم دیدم و لذت بردم ... بهت سر می زنم

ناشناس گفت...

از اینکه قابل دونستی و نظرت رو برای من نوشتی ممنون. به نظر من اول باید مسائل جبر و اختیار, دشمن, دیوار,هدف و مسیر رو از هم تفکیک کنیم. من تقریبآ با نظر شما در مورد جبر و اختیار و زمان (گذشته و حال) موافقم. فکر میکنم اختیار ما سهمی از جبر تحمیلی باشه. مثالی که میشه آورد اینه که یک زندانی در سلول و حیاط زندان اختیار انجام هر کاری داره (مثل پشتک زدن!) ولی این در کل چیزی رو عوض نمیکنه و همه ی محدوده ی حرکتی اون به دیوارهای زندان ختم میشه.
شاید لازم باشه سهم خودمون رو از جبر بگیریم و از اختیار خودمون حداکثر بهره رو ببریم.اینکه چقدر از جبر موجود در اختیار ما بوده یک مقدار مبهم به نظر میاد (در مورد همون اتفاقاتی که شرایط رو پیش آورده) چون ممکنه خود اون اختیار هم زیر مجموعه ی جبر بزرگتری باشه!!!
در مورد مسیر و هدف, فکر میکنم مسیر- خود هدف باشه!. من اهل اهداف بلند مدت نیستم و در این مورد خیلی کمتر باید صحبت کنم.
دشمن و دیوار هم خیلی ناقابل و کوچک به نظر میان, در برابر چیزی مثل هدف و مسیر. من خوشحال میشم با هم هدف و مسیری پیدا کنیم که ترجیحآ روشن باشه.
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
در یکی از پستها درباره ی دیدن زمان و مکانی دیگر نوشته بودی, اعتقادی قدیمی ولی جالب وجود داره که حتمآ مطلعی, منظورم تناسخ است. شاید روح شما خاطراتی از زندگیهای دیگرش داشته که مرور شده!... به نظر من این خیلی عالیه که شما به دنبال دلیل منطقی (یا حداقل دلیلی نزدیک به منطق) برای توجیه مسائل میگردید.
بحث کردن با آدمی مثل شما لذت بخشه. اگر مایل بودی تبادل لینک میکنیم باز هم به من سر بزنید

ناشناس گفت...

كامنت دوم متعلق به من است!. با سوررآل موافقم بلاگر براي ما بلاگفاييها عجيبه!!!

ناشناس گفت...

هوا دلپذير شد
گل از خاک بردميد
پرستو به بازگشت زد نغمه اميد
به جوش آمد از خون درون رگ گياه
بهاران خجسته باد
بهاران خجسته باد
*******
Happy Nowrooz for all
hope to see all Iranian(Persians,Turks,Kurds,Arabs,Baloochs,Lors,,,) in any parts of the world in success,happiness and health,,,
************
سنه الجديده الايرانيه (نوروز)مبروک لکل الخلق الايران
**********
Nevruz bayramınız kutlu olsun
şenlık,sehatler,sevinç,örek dolu İranlılara özgürlük olsun,,,
*********
هرروژتان نورووژ بي
نورووژتان پيروژ بي
*********
نوروز بايرامي و تزه ايل بوتون ايرانيلارا موبارک اولسون
*******
Arash e aziz:
in ham az honar e SNS??!!
rasti fozooli nabasheh?bachecheyeh kojaye IRANI??!!
IF u reply me:
1-Thanks
2-Sag ol
3-Zowree mamnoon
4-Sepas
5-Shokran
6-Danke
7-Mercy
8-Teşekkürler
9-Pretze
10-Gut
,,,,